Test opony Geax DHEA

Dotychczas, w warunkach normalnych (bez deszczu) jeździłem na oponach, chyba najbardziej popularnych w Polsce- Maxxis Minion DH. Na przód zakładałem gumę z mieszanką 42A, a na tył 60A. I tak co sezon. Opony te są bardzo dobre, ale po pewnym czasie zniechęciła mnie do nich cena i chęć wypróbowania czegoś nowego. I tak, po poszukiwaniach, znalazłem oponę Geax DHEA. Przez jakiś czas nie mogłem się na nią zdecydować bo wydawała mi się za tania. Maxxis w cenie około 140 zł a Geax około 90 zł to różnica 50zł, za zestaw zapłaciłbym o 100 zł taniej niż dotychczas. Balem się, że odbije się to na jakości opon, ale zaryzykowałem.

Do roweru zjazdowego kupuję tylko i wyłącznie opony z podwójnym oplotem (oznaczenie 2-PLY), dlatego wybrałem oponę w wersji Rigid, 2.30. Przed zakupem martwiłem się o twardość mieszanki gumy w oponie- zbyt miękka starła by się za szybko, przy dużej przyczepności, a zbyt twarda starczyła by mi na dłużej, ale nie byłbym zadowolony z przyczepności. Tak jak przy Maxxisie opony sprzedawane są w różnych mieszankach, tak Geax oferuje tylko jedną.Test opony Geax DHEA

Twardość i przyczepność opony

Z mieszanki jestem zadowolony, określiłbym ją jako średnio twardą. Porównując do Miniona, DHEA jest twardsza niż 42A, a bardziej miękka niż 60A. Dla mnie optymalnie- nie będę musiał co chwila kupować nowych opon. Mimo to fajnie jakby producent wprowadził inne mieszanki. Przyczepność opony zadowala mnie, na korzeniach i kamieniach opona trzyma się bardzo dobrze. Tak samo jest na trawersach. DHEA nie stwarza też dużych oporów toczenia, a przynajmniej nie większych niż te, z którymi miałem do czynienia przy innych oponach. Oprócz warunków normalnych, zdarzyło już mi się jeździć na tej gumie w deszczu i błocie. Zauważyłem, że opona bardzo dobrze radzi sobie z samoczyszczeniem- według mnie lepiej niż inne opony, na których jeździłem w podobnych warunkach (nie licząc opon skonstruowanych do jazdy po błocie)

Odporność na przebicia

Podczas pierwszej jazdy na tej oponie, ze względu na warunki na trasie, jeździłem na niskim ciśnieniu opon. Dętki, na których jeżdżę są z najniższej półki- nigdy nie kupowałem specjalistycznych dętek za 40 zł. Mimo tego opona radziła sobie świetnie, ani razu nie złapałem kapcia, nawet przy agresywnej jeździe. Dlatego śmiało mogę stwierdzić, że Geax zrobił oponę odporną na przebicia.Test opony Geax DHEA

Uwagi

Jedyna rzecz, która mogłaby zostać zmieniona w oponie, to rozstaw bocznych klocków. Gdyby boczne klocki były odrobinę dalej od siebie, to przyczepność mogłaby wzrosnąć. Z drugiej strony wzrosłyby też opory toczenia, ale wątpię, żebym odczuł to podczas jazdy.

Podsumowanie

Moje poszukiwania nowej opony udały się. DHEA spełnia wszystkie moje potrzeby, a do tego jest w świetnej cenie. Mimo to będę chciał wypróbować jeszcze inne opony, których na rynku nie brakuje. Uwaga-Producent opony zmienił nazwę na Vittoria, dlatego można znaleźć ją jako Vittoria DHEA lub jeszcze jako Geax DHEA.

Zalety:

  • Przyczepność
  • Cena
  • Odporność na przebicia nawet przy niskim ciśnieniu opon
  • Bardzo dobre samoczyszczenie
  • Uniwersalność

Wady:

  • Rozstaw bocznych klocków

Spodobał Ci się mój test? Nie chcesz przegapić następnych? Zapisz się do mojego newslettera!